.

Als ik te weinig heb bereikt, ga ik daar niet over lopen zeuren. Er blijft eerder een soort van wishlist in mijn hoofd zitten” – Hendrikje Crebolder

Het Rijksmuseum in Amsterdam is een van de meest toonaangevende musea in Nederland. Als een van de zestien rijksmusea stelt het Rijkmuseum in Amsterdam nooit teleur met het onderhouden van een bijzondere collectie, met als recente aanwinst het unieke eikenhouten Jezus-beeldje van Claus Sluter. Een van de ‘masterminds’ achter het Rijksmuseum is Hendrikje Crebolder, directeur Development & Media. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de fondsenwerving, stakeholdersmanagement en marketing van het museum. Als directielid van het Rijksmuseum en lid van meerdere besturen, houdt Crebolder er een druk bestaan op na. Hoe deelt Hendrikje Crebolder, in een werkplek waar kunstwerken bij uitstek tijdloos zijn, haar tijd in?

“De tijd zie ik, in tegenstelling tot veel ondernemers, als mijn vriend. De tijd geeft mij structuur en daar houd ik van. Ik reflecteer graag op de dingen die ik in mijn tijd heb gedaan. Dit komt voort uit mijn advocatentijd. Voor mij is het altijd een relevante vraag wat ik bereikt heb met de tijd die ik in iets investeer. Als ik te weinig heb bereikt, ga ik daar zeker niet over lopen zeuren. Er blijft eerder een soort van wishlist in mijn hoofd zitten. Betekenisvol met de tijd omgaan is voor mij een geslaagde dag qua tijdbesteding. Dat je het werk hebt kunnen verzetten dat je wilde verzetten. Dat je betekenisvolle relaties bent aangegaan. En dat je ook tijd hebt gehad, echte tijd, om met jouw gezin door te brengen. In onze cultuur is het nog wel moeilijk om hierbij niet de hele tijd aan de klok te denken. Maar ik ben persoonlijk erg gelukkig met de dagen zoals ik ze doorbreng.”

In het nieuwe boek De Tijd van Succes wordt Hendrikje Crebolder, samen met elf andere BN’ers, geïnterviewd over het onderwerp tijd. Wil je meer weten over Hendrikje Crebolder en andere succesvolle BN’ers hun visie op tijd? Klik dan hier voor informatie of om gelijk te bestellen