Stichting Time Design biedt workshops, trainingen en coaching aan. Met name in het onderwijs geven wij workshops met betrekking op het onderwerp tijd. Wilt u meer weten over de inhoud en de mogelijkheden? Of heeft u interesse in een specifieke workshop? Neem dan gerust contact met ons op. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.

Steeds meer jongeren, de werkenden van de toekomst, ervaren burn-out klachten. Veel voorkomende oorzaken hiervan onder jongeren zijn moeite met plannen, sociale druk en een disbalans tussen inspanning en ontspanning. Daarnaast voelen veel jongeren druk vanuit de maatschappij om goed te presteren, waardoor zij zich aan het einde van de dag leeg kunnen voelen of emotioneel uitgeput zijn. Het omgaan met deze uitdagingen vereist bepaalde vaardigheden en handvatten die menig persoon niet van nature bezit. Op scholen wordt hier tot op heden te weinig aandacht aan besteed.

Om deze redenen hebben wij workshops ontwikkeld voor middelbare scholieren en verwante instanties, zoals weekendscholen, omtrent het onderwerp tijd. Denk hierbij aan de bewustwording van tijd, plannen, en de verandering in tijd die komt kijken bij de overgang van de middelbare school naar het MBO, HBO of de universiteit. De workshops worden gegeven door vrijwilligers die kennis hebben over het onderwerp tijd en ervaring hebben met de verschillende fases waar de middelbare scholieren doorheen gaan. In de workshops zullen onderwerpen behandelt worden waar de jongeren voor de rest van hun leven iets aan hebben:

• Hoe kan je efficiënt (je huiswerk) plannen?
  • Hoe leer je je grenzen aangeven?
  • Hoe ga ik om met, en wat kan ik verwachten van de overgang naar het MBO, HBO of de universiteit?

Aan de hand van een interactief format waarbij gebruik wordt gemaakt van beeldmateriaal, spellen en quizzen en praktische handvatten proberen wij jongeren meer bewust te maken van de rol die tijd speelt en hoe zij hier mee om kunnen gaan in de toekomst.